MINI PORADNIK PAKOWANIA PREZENTÓW (oraz trochę porad w duchu less waste)

Zdaję sobie sprawę, że do Wigilii tylko jeden dzień, ale może właśnie ktoś pakuje prezenty dla bliskich i ma ochotę zrobić to trochę inaczej. Przedstawiam Wam kilka rad ode mnie, które stosuję już od paru lat. Pojawi się też kilka takich, które zdałam sobie sprawę, są niejako ograniczeniem "strat" i śmieci przy pakowaniu, więc w obliczu ostatnich licznych przemyśleń na temat ograniczenia produkcji odpadów i bycia świadomym konsumentem (to wszystko dzięki Rekwizytornia&Company), postanowiłam się nimi również z Wami podzielić.

Prezenty 2015

  • Kup papier jednokolorowy - możesz ozdobić go samemu tak jak chcesz!
W tym roku dorwałam na przecenie w Rossmanie taki cudny zestaw do pakowania prezentów. 

Bardzo lubię korzystać też z żywych gałązek, lecz bez gorącego kleju ciężko je przymocować.

  • Kredki - przypomnij sobie dzieciństwo i namaluj coś na papierze, internet jest pełen inspiracji, a jeśli masz w domu maluchy to będzie to dla mich fajne zajęcie. Choć jeśli chodzi o dzieci może lepiej niech malują na papierze zanim zostanie w niego zapakowany prezent ponieważ mógłby się podrzeć.
Prezenty tegoroczne z rysunkami (czerwony samochodzik inspirowany wspaniałymi rysunkami paperlookbook. Jemioła również inspirowana rysunkiem znalezionym w internecie, lecz niestety nie wiem kto był jego autorem.)

  • Pieczątki - to świetny sposób na szybkie, równe wzory

Gładki srebrny papier i pieczątka śnieżynka :)

  • Nietypowe kształty - oczywistym rozwiązaniem jest torebka, ale można ją też wykonać samodzielnie z papieru (Również na powyższym zdjęciu).

PAKOWANIE LESS WASTE:


  • Od paru lat używam tych samych torebek na prezenty. Są one tak śliczne, że szkoda mi je oddać a tym bardziej wyrzucić. Pakuje więc w nie prezenty dla siebie lub dla mojej mamy - dbamy o te torebki i przechowujemy je żeby używać ich co roku :)

  • Uwielbiam ozdabiać zapakowane prezenty wszelkimi sznurkami, wstążkami i muliną, lecz tak jak wcześniej pisałam jest mi szkoda ją wyrzucić później do śmieci ! Staram się więc w miarę możliwości po rozpakowaniu prezentów przez bliskim rozplatać ją i zebrać je od nich do ponownego użycia :) Odzyskałam w ten sposób rok temu całkiem sporo muliny! To samo tyczy się np. dzwoneczków czy innych dekoracji - chyba ze ktoś chciał je zatrzymać oczywiście! Wiele osób po rozpakowania prezentów bez większej uwagi wyrzuca pozostałości do śmieci. Ja staram się jak najostrożniej je otwierać, żeby móc zachować nawet kawałek ładnego papieru.

(Prezenty z zeszłego roku - wszystkie drewniane ozdoby zachowałam do ponownego użycia)

  • Wspomniałam już wcześniej o malowaniu na papierze. Jeżeli tylko osoba obdarowana tak zapakowanym prezentem doceni Wasz wysiłek i nie podrze go od razu. Możecie zachować go w formie obrazka - tak też zrobiła moja mama z zeszłorocznym opakowaniem swojego prezentu :)

  • Jeżeli ktoś chciałaby ograniczyć użycie taśmy klejącej czy gorącego kleju przy pakowania to widziałam filmiki pokazujące japońskie techniki pakowania bez ich użycia :) Nie miałam w tym roku okazji ich wypróbować, ale może za rok mi się uda?

Tak wyglądał zapakowany prezent. Powyżej papier w formie obrazka w ramce.



Dajcie znać czy przydał się Wam ten mini poradnik i które pomysły podobają się Wam najbardziej! Jeżeli zainspirujecie się moimi pomysłami to podeślijcie mi efekty lub oznaczcie #bridalblogprezenty ! 



2 komentarze:

  1. ja dziś przy pakowaniu prezentów przyklejałam gałązki do papieru na taśmę dwustronną :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super :D Mi niestety dwustronnej zabrakło, ale ostatecznie znalazłam ten pistolet na kej ^^

      Usuń

Copyright © 2016 Bridal blog , Blogger