Dzisiaj Dzień Mamy! Mam nadzieję, że złożyliście już życzenia swojej mamie (jeśli nie to pędźcie szybko, aby to zrobić). Ja również chciałabym złożyć ogromne Wszystkiego Najlepszego i wyrazić podziw dla Wszystkich Mam - jesteście niesamowite! Choć to moja Mama jest najwspanialsza ;) Banalny tekst, ale prawdziny w 100%! Ba! Nawet wiecej ;)
Wracając do tematu dzisiejszego postu...
Okiem Żony i Matki to firma eventowa założona przez Panią Izę - żonę i matkę :)
Porozmawiam dzisiaj z Panią Izą o zawodzie konsultanta ślubnego. Może rozważacie zatrudnienie konsultanta do organizacji swojego ślubu i macie kilka pytań albo same chciałybyście zostać konsultantką ślubną, a nie wiecie jak! Zapraszam do czytania. :)
Dlaczego wybrała Pani ten zawód?
Historia jest dość
długa, gdyż tak naprawdę konsultant ślubny to nie jest jedyny
zawód, którym się trudnię. W rzeczywistości wybrałam zawód
Wedding & Event Manager, co oznacza, iż oprócz bycia
certyfikowanym konsultantem ślubnym, jestem jeszcze organizatorem
przyjęć- dziecięcych, rodzinnych, baby shower, komunii, chrztów,
czy imprez firmowych. Ale do rzeczy, dlaczego to robię? Po pierwsze,
to kocham sprawiać ludziom przyjemność i organizować, szczególnie
przyjęcia niespodzianki. Ponadto, jestem zorganizowana i poukładana -
wszystko realizuję według założonego przeze mnie planu od A do Z.
Po trzecie, jestem bardzo kontaktowa i uwielbiam pracę z ludźmi. A
po czwarte, w co wcześniej nie wierzyłam, jestem chyba kreatywna ;)
Tak naprawdę czasami udaje mi się stworzyć coć cudownego z
niczego - takie krążą opinie, więc absolutnie nie staram się
tutaj przechwalać i być zadufaną w sobie osobą.
Jak długo się Pani tym zajmuje?
Certyfikowaną konsultantką jestem
dopiero od siedmiu miesięcy, ale mam już za sobą kilka ślubnych
realizacji (i ponad dwadzieścia przyjęć dziecięcych, czy
rodzinnych), a przed sobą kolejne. Efekty będą widoczne w czerwcu
i sierpniu :) W październiku
dodatkowo pomagam przy organizacji uroczystości weselnej mojej
najbliższej przyjaciółki.
Co trzeba zrobić, aby zostać konsultantem ślubnym? (studia, kursy, egzaminy, uprawnienia)
Tak naprawdę w świetle prawa nie
trzeba nic zrobić. Wystarczy założyć działalność i już -
można pracować. W moim przypadku, chciałam być naprawdę
profesjonalistą. Wiem, że papierek o niczym nie świadczy i że
najważniejsza jest praktyka, ale skoro nauczyciel czy lekarz kończą
studia, fotograf robi kursy i zyskuje uprawnienia, to dlaczego ja nie
miałabym stać się certyfikowanym konsultantem ślubnym? Warto
zwrócić uwagę, iż takie kursy organizowane przez najlepsze
agencje wedding plannerskie w Polsce to nie tylko zyskanie
certyfikatu, ale też zyskanie wiedzy i cennych wskazówek od osób,
które pracują w tym zawodzie przykładowo 10 lat i mają za sobą
bagaż doświadczeń. Chcę być postrzegana przez moje Młode Pary
jako osoba wykształcona w tym kierunku, a nie jako laik, który
wstał dzisiaj z łóżka i stwierdził „zakładam agencję i
zorganizuję Ci ślub”.
Jakie cechy, umiejętności powinna posiadać osoba chcąca zostać konsultantem ślubnym?
Myślę, że odpowiedź na to
pytanie nie będzie jednoznaczna, gdyż każdy człowiek jest inny.
Mimo wszystko, najważniejsza jest kreatywność, zorganizowanie,
punktualność i umiejętność bycia osobą postronną. Musimy
zawsze pamiętać, że jesteśmy tylko konsultantami, którzy
organizują śub - ale to nie jest nasz ślub! Nie możemy narzucać
komuś swojego zdania - my powinniśmy doradzać i wspierać.
Czym różni się Konsultant Ślubny od Wedding Plannera / Organizatora Ślubów?
Niczym, to jedna i ta sama nazwa
naszego zawodu :)
Wedding planner, konsultant ślubny,
organizator, koordynator - można znaleźć wiele określeń na
osobę, która tak naprawdę jest scenarzystą i reżyserem
przepięknych uroczystości zaślubin i przyjęć weselnych.
Jakie są Pani zdaniem korzyści dla Pary Młodej z usług konsultanta?
Korzyści jest wiele. Wbrew pozorom
i krążącym stereotypom, dzięki konsultantowi ślubnemu można
zaoszczędzić, a jego usługa wcale nie jest tylko dla celebrytów i
ekstrawaganckich osób. Ponadto, jeśli para nie ma czasu i jest
zabiegana - wedding planner to idealne wyjście z sytuacji. Po
trzecie, profesjonalny konsultant posiada sprawdzoną i zaufaną bazę
podwykonawców takich, jak fotograf, kamerzysta, dj/ zespół,
fryzjerzy, floryści... Ponadto, jest to osoba kreatywna podążająca
za trendami ślubnymi, więc jeśli Para Młoda wymarzyła sobie
stylizowane przyjęcie weselne, to usługa konsultanta jest czymś
idealnym. Kolejnym atutem jest umiejętność negocjacji umów i ich
warunków. I na koniec, posiada wiedzę i doświadczenie, dzięki
czemu może doradzić w wielu problematycznych kwestiach.
W czym może Pani pomóc Parze Młodej jako konsultant?
We wszystkim, co zostało już
przeze mnie przed chwilą powiedziane. Ale ponadto, mogę pomóc i
doradzić przy pytaniach takich, jak:
-
„Co zrobić przed uroczystością zaślubin?”
-
„Jaka jest korzystna cena za rezerwacje sali w piątek?”
-
„Na co należy zwrócić uwagę przy doborze fotografa?”
-
I wiele innych :)
Warto też zwrócić uwagę, iż ja
jako konsultant jestem do dyspozycji Pary Młodej od samego początku
do samego końca. Zajmuję się całą dokumentacją, przy podpisaniu
umowy tworzę od razu kosztorys dotyczący uroczystości zaślubin i
przyjęcia weselnego, który uaktualniam do samego końca. Tworzę
również scenariusz uroczystości, który pomaga mi i innym
podwykonawcom takim, jak fotograf, kamerzysta, dj/ zespół, czy
manager sali weselnej zgrać się w 100% podczas przyjęcia
weselnego. Nawiązując do tego, jestem również koordynatorem
całego wesela będąc tym samym do dyspozycji pary młodej od samego
rana do godziny 24:00 tego dnia (w razie uzasadnionej potrzeby
zostaję dłużej).
Czy zgodzi się Pani ze stwierdzeniem, że jeśli organizację ślubu powierzymy komuś innemu to nie będzie on w pełni „nasz” (w naszym stylu)? Podejrzewam, że niektóre Pary mogą się tego obawiać.
Absolutnie nie! To właśnie powinna
być cecha profesjonalnego konsultanta - musimy pamiętać, że to
nie nasz ślub. My spełniamy marzenia pary młodej, doradzamy,
konsultujemy i organizujemy wszystko do A do Z. Ale absolutnie nie
mamy prawa narzucać swojej wizji.
Ja zawsze współpracę z młodą
parą rozpoczynam od przeprowadzenia mojej autorskiej ankiety, dzięki
której wiem, ile pracy mnie czeka, a także jakie są marzenia,
oczekiwania pary młodej oraz ich styl, wyśniony motyw uroczystości
zaślubin i przyjęcia weselnego. A jeśli takiego nie ma, to
tworzymy go razem, wspólnie - nigdy nie tworzę go sama. Ja mogę
coś zaproponować, ale ostateczna decyzja i wybór należy do młodej
pary.
Czy zdarzyło się Pani kiedyś odmówić jakiegoś zlecenia (jakiejś Parze Młodej)? Jeśli tak to dlaczego?
Nie miałam jeszcze takiego
przypadku. Uważam, że konsultant ślubny powinien być dostępny
dla każdego.
Co jest Pani pierwszą czynnością po rozpoczęciu współpracy ze „świeżą” Parą Młodą?
Tak jak już
wspomniałam jest to ankieta, która pozwala nam się lepiej poznać.
Następnie wszystko zależy od tego, czy nasza współpraca obejmuje
kompleksową, czy częściową organizację. Ale na samym początku
najważniejsze jest zorganizowanie miejsca przyjęcia weselnego,
fotografa, kamerzysty, dj’a lub zespołu muzycznego.
Czy ma Pani jakichś stałych podwykonawców, z których usług najczęściej Pani korzysta?
Oczywiście, mam bazę zaufanych
podwykonawców, z usług których korzystam jako Wedding Plannerka
oraz prywatnie jako żona i matka :)
Jaki był najbardziej „szalony” pomysł Pary Młodej z jakim się Pani spotkała?
To pytanie jest ciężkie, a
odpowiedź może być subiektywna. Nie chciałabym, żeby któraś
moja Młoda Para przeczytała, iż uznałam ich pomysł za „szalony”.
Mogę podać przykład swojego pierwszego tańca, który to przez
niektórych gości został uznany właśnie jako szalony. Wraz z
mężem tańczyliśmy do piosenki Clean Bandit Rather Be. Był
to dość oryginalny taniec bez typowych obrotów i przytulańców :)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz