Okiem żony i matki - wywiad z konsultantem ślubnym


Dzisiaj Dzień Mamy! Mam nadzieję, że złożyliście już życzenia swojej mamie (jeśli nie to pędźcie szybko, aby to zrobić).  Ja również chciałabym złożyć ogromne Wszystkiego Najlepszego i wyrazić podziw dla Wszystkich Mam -  jesteście niesamowite!  Choć to moja Mama jest najwspanialsza ;) Banalny tekst, ale prawdziny w 100%! Ba! Nawet wiecej ;)

Wracając do tematu dzisiejszego postu...

Okiem Żony i Matki to firma eventowa założona przez Panią Izę - żonę i matkę :)

Porozmawiam dzisiaj z Panią Izą o zawodzie konsultanta ślubnego. Może rozważacie zatrudnienie konsultanta do organizacji swojego ślubu i macie kilka pytań albo same chciałybyście zostać konsultantką ślubną, a nie wiecie jak! Zapraszam do czytania. :)


Dlaczego wybrała Pani ten zawód?

Historia jest dość długa, gdyż tak naprawdę konsultant ślubny to nie jest jedyny zawód, którym się trudnię. W rzeczywistości wybrałam zawód Wedding & Event Manager, co oznacza, iż oprócz bycia certyfikowanym konsultantem ślubnym, jestem jeszcze organizatorem przyjęć- dziecięcych, rodzinnych, baby shower, komunii, chrztów, czy imprez firmowych. Ale do rzeczy, dlaczego to robię? Po pierwsze, to kocham sprawiać ludziom przyjemność i organizować, szczególnie przyjęcia niespodzianki. Ponadto, jestem zorganizowana i poukładana - wszystko realizuję według założonego przeze mnie planu od A do Z. Po trzecie, jestem bardzo kontaktowa i uwielbiam pracę z ludźmi. A po czwarte, w co wcześniej nie wierzyłam, jestem chyba kreatywna ;) Tak naprawdę czasami udaje mi się stworzyć coć cudownego z niczego - takie krążą opinie, więc absolutnie nie staram się tutaj przechwalać i być zadufaną w sobie osobą.

Jak długo się Pani tym zajmuje?

Certyfikowaną konsultantką jestem dopiero od siedmiu miesięcy, ale mam już za sobą kilka ślubnych realizacji (i ponad dwadzieścia przyjęć dziecięcych, czy rodzinnych), a przed sobą kolejne. Efekty będą widoczne w czerwcu i sierpniu :) W październiku dodatkowo pomagam przy organizacji uroczystości weselnej mojej najbliższej przyjaciółki.


Co trzeba zrobić, aby zostać konsultantem ślubnym? (studia, kursy, egzaminy, uprawnienia)

Tak naprawdę w świetle prawa nie trzeba nic zrobić. Wystarczy założyć działalność i już - można pracować. W moim przypadku, chciałam być naprawdę profesjonalistą. Wiem, że papierek o niczym nie świadczy i że najważniejsza jest praktyka, ale skoro nauczyciel czy lekarz kończą studia, fotograf robi kursy i zyskuje uprawnienia, to dlaczego ja nie miałabym stać się certyfikowanym konsultantem ślubnym? Warto zwrócić uwagę, iż takie kursy organizowane przez najlepsze agencje wedding plannerskie w Polsce to nie tylko zyskanie certyfikatu, ale też zyskanie wiedzy i cennych wskazówek od osób, które pracują w tym zawodzie przykładowo 10 lat i mają za sobą bagaż doświadczeń. Chcę być postrzegana przez moje Młode Pary jako osoba wykształcona w tym kierunku, a nie jako laik, który wstał dzisiaj z łóżka i stwierdził „zakładam agencję i zorganizuję Ci ślub”.

Jakie cechy, umiejętności powinna posiadać osoba chcąca zostać konsultantem ślubnym?

Myślę, że odpowiedź na to pytanie nie będzie jednoznaczna, gdyż każdy człowiek jest inny. Mimo wszystko, najważniejsza jest kreatywność, zorganizowanie, punktualność i umiejętność bycia osobą postronną. Musimy zawsze pamiętać, że jesteśmy tylko konsultantami, którzy organizują śub - ale to nie jest nasz ślub! Nie możemy narzucać komuś swojego zdania - my powinniśmy doradzać i wspierać.

Czym różni się Konsultant Ślubny od Wedding Plannera / Organizatora Ślubów?

Niczym, to jedna i ta sama nazwa naszego zawodu :)
Wedding planner, konsultant ślubny, organizator, koordynator - można znaleźć wiele określeń na osobę, która tak naprawdę jest scenarzystą i reżyserem przepięknych uroczystości zaślubin i przyjęć weselnych.


Jakie są Pani zdaniem korzyści dla Pary Młodej z usług konsultanta?

Korzyści jest wiele. Wbrew pozorom i krążącym stereotypom, dzięki konsultantowi ślubnemu można zaoszczędzić, a jego usługa wcale nie jest tylko dla celebrytów i ekstrawaganckich osób. Ponadto, jeśli para nie ma czasu i jest zabiegana - wedding planner to idealne wyjście z sytuacji. Po trzecie, profesjonalny konsultant posiada sprawdzoną i zaufaną bazę podwykonawców takich, jak fotograf, kamerzysta, dj/ zespół, fryzjerzy, floryści... Ponadto, jest to osoba kreatywna podążająca za trendami ślubnymi, więc jeśli Para Młoda wymarzyła sobie stylizowane przyjęcie weselne, to usługa konsultanta jest czymś idealnym. Kolejnym atutem jest umiejętność negocjacji umów i ich warunków. I na koniec, posiada wiedzę i doświadczenie, dzięki czemu może doradzić w wielu problematycznych kwestiach.


W czym może Pani pomóc Parze Młodej jako konsultant?

We wszystkim, co zostało już przeze mnie przed chwilą powiedziane. Ale ponadto, mogę pomóc i doradzić przy pytaniach takich, jak:
  • „Co zrobić przed uroczystością zaślubin?”
  • „Jaka jest korzystna cena za rezerwacje sali w piątek?”
  • „Na co należy zwrócić uwagę przy doborze fotografa?”
  • I wiele innych :)
Warto też zwrócić uwagę, iż ja jako konsultant jestem do dyspozycji Pary Młodej od samego początku do samego końca. Zajmuję się całą dokumentacją, przy podpisaniu umowy tworzę od razu kosztorys dotyczący uroczystości zaślubin i przyjęcia weselnego, który uaktualniam do samego końca. Tworzę również scenariusz uroczystości, który pomaga mi i innym podwykonawcom takim, jak fotograf, kamerzysta, dj/ zespół, czy manager sali weselnej zgrać się w 100% podczas przyjęcia weselnego. Nawiązując do tego, jestem również koordynatorem całego wesela będąc tym samym do dyspozycji pary młodej od samego rana do godziny 24:00 tego dnia (w razie uzasadnionej potrzeby zostaję dłużej).

Czy zgodzi się Pani ze stwierdzeniem, że jeśli organizację ślubu powierzymy komuś innemu to nie będzie on w pełni „nasz” (w naszym stylu)? Podejrzewam, że niektóre Pary mogą się tego obawiać.

Absolutnie nie! To właśnie powinna być cecha profesjonalnego konsultanta - musimy pamiętać, że to nie nasz ślub. My spełniamy marzenia pary młodej, doradzamy, konsultujemy i organizujemy wszystko do A do Z. Ale absolutnie nie mamy prawa narzucać swojej wizji.
Ja zawsze współpracę z młodą parą rozpoczynam od przeprowadzenia mojej autorskiej ankiety, dzięki której wiem, ile pracy mnie czeka, a także jakie są marzenia, oczekiwania pary młodej oraz ich styl, wyśniony motyw uroczystości zaślubin i przyjęcia weselnego. A jeśli takiego nie ma, to tworzymy go razem, wspólnie - nigdy nie tworzę go sama. Ja mogę coś zaproponować, ale ostateczna decyzja i wybór należy do młodej pary.


Czy zdarzyło się Pani kiedyś odmówić jakiegoś zlecenia (jakiejś Parze Młodej)? Jeśli tak to dlaczego?

Nie miałam jeszcze takiego przypadku. Uważam, że konsultant ślubny powinien być dostępny dla każdego.

Co jest Pani pierwszą czynnością po rozpoczęciu współpracy ze „świeżą” Parą Młodą?

Tak jak już wspomniałam jest to ankieta, która pozwala nam się lepiej poznać. Następnie wszystko zależy od tego, czy nasza współpraca obejmuje kompleksową, czy częściową organizację. Ale na samym początku najważniejsze jest zorganizowanie miejsca przyjęcia weselnego, fotografa, kamerzysty, dj’a lub zespołu muzycznego.

Czy ma Pani jakichś stałych podwykonawców, z których usług najczęściej Pani korzysta?

Oczywiście, mam bazę zaufanych podwykonawców, z usług których korzystam jako Wedding Plannerka oraz prywatnie jako żona i matka :)



Jaki był najbardziej „szalony” pomysł Pary Młodej z jakim się Pani spotkała?

To pytanie jest ciężkie, a odpowiedź może być subiektywna. Nie chciałabym, żeby któraś moja Młoda Para przeczytała, iż uznałam ich pomysł za „szalony”. Mogę podać przykład swojego pierwszego tańca, który to przez niektórych gości został uznany właśnie jako szalony. Wraz z mężem tańczyliśmy do piosenki Clean Bandit Rather Be. Był to dość oryginalny taniec bez typowych obrotów i przytulańców :)


Chciałabym serdecznie podziękować Pani Izie Ogrodnickiej

 z Okiem Żony i Matki za udzielenie mi tego wywiadu. Dzięki pomocy Pani Izy mogłam przedstawić Wam zawód Wedding Plannera jej oczami i mam nadzieję, że uzyskaliście odpowiedzi na to jak wygląda praca konsultanta ślubnego i event plannera. Planujemy kontynuację naszej współpracy więc jeśli nasuwają Wam się jeszcze jakieś pytania to zapraszam do komentowania. Na pewno weźmiemy je pod uwagę :)

OKIEM ŻONY I MATKI 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 Bridal blog , Blogger