MR. PLANNER, CZYLI DARMOWA POMOC PRZY ORGANIZACJI ŚLUBU



Zbliża się Wasz ślub? A może jesteście świeżo po zaręczynach, czasu macie tak dużo, że aż nie wiecie od czego zacząć? Macie problem z samoorganizacją, a nie chcecie korzystać z usług Wedding Plannera? Mam dla Was rozwiązanie! Jakiś czas temu przeglądając Instagram trafiłam na ciekawy profil – okazało się, że to Mr.Planner – darmowa polska aplikacja internetowa pomagająca w organizacji ślubu. Została ona stworzona na podstawie kilkumiesięcznej obserwacji Młodych Par organizujących swoje śluby. Postanowiłam więc się jej przyjrzeć, przetestować i zrobić dla Was recenzję z moimi propozycjami zmian. Zapraszam do czytania!

Naszą współpracę z aplikacją zaczynami od wprowadzenia daty ślubu – możecie później w każdej chwili ją zmienić jednak aplikacja nas ostrzega, że utracimy w takim przypadku wszystkie zapisane zmiany. Sprawdziłam to i okazuje się, że wykasowane zostaną postępy w wykonaniu zadań do wykonania przed ślubem. Nie utracicie budżetu, listy gości, kontaktów czy notatek.

Po wprowadzeniu daty aplikacja oblicza ile dni pozostało do dnia ślubu, ile ze 123 proponowanych zadań do wykonania przed ślubem oraz procentowe wykonanie zadań.

Zasadniczo mamy 5 zakładek głównych:
Zadania
Goście
Wydatki
Notatki
Kontakty
Opiszę po kolei mniej więcej jak z każdej z nich korzystać i jakie dają nam możliwości.

Zaplanuj / zorganizuj swój ślub za pomocą internetowej aplikacji Mr.Planner.

ZADANIA


Zadania można wyświetlać według 5 kategorii: wykonane, niewykonane, po terminie, wszystkie oraz własne. Aplikacja zawiera 123 zadania do wykonania przed, w trakcie, a nawet po dniu ślubu. Jeżeli jednak brakuje czegoś co koniecznie chcielibyście umieścić na swojej liście zadań do wykonania, możecie dodać je sami i wyznaczyć jego deadline. Dzięki temu o niczym nie zapomnicie i poniekąd spersonalizujecie plan zadań pod siebie.
Praktycznie każde z wymienionych przez Mr. Plannera zadań posiada opis i porady dotyczące danego tematu, niektóre zawierają nawet również link do pełnych artykułów! Jest to bardzo praktyczne i ułatwia podejmowanie świadomych decyzji np. co do wyboru między ślubem konkordowanym, a cywilnym czy porady czym kierować się przy wyborze fotografa.

Postanowiłam dla próby wprowadzić kilka wariantów dat ślubu, aby zobaczyć jak zmieniają się zadania do wykonania.

Wybrałam warianty ślubu za około:
  • 1 rok
  • 2 lata
  • 3 miesiące

1 rok do ślubu (20.08.2019)

Dla daty oddalonej o rok lista zadań wyznaczy nam deadliny poszczególnych zadań np. wybór sali weselnej do 30.07.2017, wybór rodzaju ceremonii do 31.07.2017. Jak widać aplikacja daje nam do zrozumienia, że te zadania powinny być już wykonane właściwie rok temu. Możemy więc wnioskować, że im szybciej się za to zabierzemy tym lepiej.

2 lata do ślubu (2.07.2020)

Kolejna wyznaczona przeze mnie data to często wspominany bezpieczny okres 2 lat, uznawany za w sam raz, aby zdążyć spokojnie z organizacją ślubu. Ponownie aplikacja wyznacza nam terminy wykonania zadania, w tym przypadku zarezerwowanie sali weselnej ma swój deadline za dwa miesiące – w takim razie optymalny czas według aplikacji na rezerwacje sali to mniej więcej dwa lata. Jeżeli planujecie długie poszukiwania to dwa miesiące mogą nie wystarczyć. To zależy również od tego ile czasu Wy możecie poświęcić na szukanie sali i odwiedzanie każdego miejsca przed podjęciem decyzji. Dwa lata powinny jednak zapewnić Wam w miarę swobodny wybór daty.
Jeżeli chodzi o inne zadania to np. wybór ceremonii powinien nastąpić za 2 tygodnie (więc znów optymalny proponowany czas przez aplikację to dwa lata), a wybór fotografa powinien nastąpić za ok 1,5 miesiąca.
Na wykresie słupkowym widać, że ponad 100 zadań jest do wykonania dopiero za ponad rok. Może z tego wywnioskować, że jest kilka spraw, które wymagają załatwienia ok. 2 lata przed ślubem, ale najwięcej będzie gdy do ślubu pozostanie ok roku.

3 miesiące do ślubu

Jest to dość ekstremalna data, lecz sami twórcy aplikacji reklamują ją, że pomoże również w organizacji „last minute” więc postanowiłam to sprawdzić. Niestety w tym przypadku mamy aż 70 zadań do wykonania już po terminie, a więc ponad połowę co może utrudnić ich realizację i wpasowanie w nasz wybrany termin. Jest jednak trochę zadań na liście do wykonania nawet do 3 miesięcy po ślubie dlatego właśnie na wykresie słupkowym pojawią się zadania do realizacji dopiero za pół roku np. zgłoszenie zmiany nazwiska, rozliczenia z usługodawcami czy podróż poślubna.


Myślę, że w przypadku zadań do wykonania istotne jest to, żebyśmy zdali sobie sprawę, że wyznaczone daty to deadliny, a nie moment w którym powinniśmy zacząć o nich myśleć. Jeżeli aplikacja wyznaczy nam datę zadania na 30.07 to znaczy, że tego dnia sprawa ta powinna być, zgodnie z planem, załatwiona. Może przydałyby się w takim razie w aplikacji powiadomienia typu „zacznij poszukiwania sali weselnej” lub „czas wybrać się na przymiarki sukien ślubnych”, aby wiedzieć mniej więcej ile czasu potrzebujemy na dane zadanie i kiedy musi zacząć, a nie tylko znać datę jego proponowanego zakończenia? To taka moja propozycja :)

GOŚCIE

Aplikacja pozwala Wam również stworzyć listę gości zawierającą wszelkie szczegóły, takie jak:
ilość osób dorosłych i dzieci, czy zaproszenie zostało już dostarczone i jaką drogą, z czyjej strony to gość, czy potwierdził przybycie, czy ma zapewniony transport i nocleg, czy jest to gość rezerwowy czy nie, czy jest zaproszony tylko na ślub czy na ślub, wesele, a może też oczepiny. Opcji jest naprawdę dużo i pozwalają one dobrze zorganizować listę gości, a także wyświetlać ich według tych kategorii np. tylko goście, którzy potwierdzili przybycie lub tych którym dostarczyliście już zaproszenia. Możecie również pobrać listę gości w wybranym rozszerzeniu (pdf, txt) oraz wybrać którzy goście się na niej znajdą np. tylko Ci którzy potwierdzili przybycie lub tylko dorośli. Będzie to przydatne np. przy tworzeniu papeterii ślubnej.

WYDATKI

Na samym początku w tej zakładce ustalacie wysokość swojego budżetu. Zanim jednak go dokonacie pojawi się kilka porad jak się za to zabrać np. jak podzielić koszty w rodzinie. Wysokoś budżetu możecie edytować, a także ustalić jego walutę. Jednak każdy wydatek musi być wpisywany w tej samej walucie co budżet (aplikacja nie przelicza automatycznie kwot między walutami). Sami dodajecie kolejne wydatki do listy i możecie wyświetlać je według kategorii: opłacono, nie opłacono, zaliczki/zadatki oraz wszystkie. Jeżeli przekroczycie datę płatności pojawi się znaczek alarmujący nas o minięciu daty płatności. Nie dostaniecie jednak powiadomienia gdy budżet zostanie przekroczony. Uważam, że należałoby dodać ostrzeżenie podczas zbliżania się do granicy naszego budżetu. Dopiero na głównej stronie ( w zakładce Twój ślub) zobaczycie informacje ile pieniędzy wydaliście i ile pieniędzy należy dopłacić do budżetu.

KONTAKTY

Zabierając się za organizację ślubu trzeba „przekopać” się przez ogromną liczbę ofert podwykonawców, zbierając ulotki, wizytówki, zapisując adresy e-mail, numery telefonów i adresy stron internetowych. Może być to dość uciążliwe i sprzyjać gubieniu licznych karteczek z informacjami. Dzięki zakładce Kontakty możecie mieć wszystkie kontakty związane ze ślubem w jednym miejscu – nie zaśmiecając przy tym swojej listy kontaktów w telefonie. Do tej zakładki mam tylko jedną sugestię - brakuje mi miejsca dedykowanego na adres strony internetowej, i tego aby był on interaktywny, to samo tyczy się numeru telefonu i e-maila. Wygodniej byłoby móc wejść w kontakty i klikając na link odrazu przenieść się na stronę podwykonawcy lub połączyć się z wybranym numerem.

NOTATKI

Ostatnią zakładką dostępną są notatki, w których możecie pisać co tylko Wam się podoba i ułatwi organizację ślubu :)


Podsumowując jestem zachwycona tą aplikacją! Uwielbiam dobrą organizację i od razu czułabym się spokojniej móc wszystko zapisywać w jednym miejscu i w dodatku mieć zawsze pod ręką - wszędzie gdzie mamy dostęp do internetu. Taki mobilny organizer daje nam większą kontrolę nad organizacją i pewność, że o niczym nie zapomnimy. Ponadto zapisywanie zadań do wykonania, nawet tych najmniejszych, daje nam satysfakcję z ich wykonania i posuwania się do przodu z organizacją ślubu :)

Mam doświadczalnie w tego typu listach zadań do wykonania i uwielbiam robić je sama, aby były dokładnie takie jak potrzebuje. Aplikacja ta daje nam tę możliwość dzięki opcji dodawania własnych zadań czy notatek.

Mr.Planner oferuje również grupę Facebook’ową dla użytkowników aplikacji, gdzie znajdziecie dużo dodatkowych informacji oraz będziecie mieć kontakt z innymi użytkownikami.


Podczas tworzenia tej recenzji stwierdziłam, że brakuje mi możliwości ściągnięcia aplikacji na telefon. Dobrym pomysłem byłoby również dodanie powiadomień push, aby alarmowały one nas np. o zbliżającej się dacie spłaty faktury lub „za 2 tygodnie musisz kupić...”.
Aplikacja w formie internetowej ma również swoje zalety – można mieć do niej dostęp z każdego urządzenia wyposażonego w internet i nie wymaga zajmowania miejsca w pamięci np. smartfona ani zgodności z danym oprogramowaniem. Obstawałabym jednak wciąż przy opcji powiadomień. Skoro jest to aplikacja internetowa można skorzystać z powiadomień poprzez SMS lub e-mail. W końcu samo posiadanie aplikacji nie spowoduje, że ślub sam się zorganizuje, trzeba pamiętać, aby regularnie do niej zaglądać i wpisywać postępy, dlatego myślę, że powiadomienia by się tu sprawdziły.

Wpadł mi do głowy jeszcze jeden pomysł: rozbudowanie aplikacji o galerię, w której możemy zapisywać zdjęcia np. z próbnej fryzury, przymiarki sukni, inspiracji dotyczących ślubu, aby mieć do nich dostęp zewsząd przez nasze konto w aplikacji. Oczywiście istnieją takie strony jak Pinterest czy Instagram, na których Panny Młode dokumentują swoje przygotowania lecz dzięki takiej galerii w aplikacji wszystko byłoby prywatne i za pośrednictwem jednej aplikacji a nie kilku.

Mr.Planner również za pośrednictwem komputera pomoże przy organizacji ślubu,
Fot. mrplanner.pl

Twórcy Mr.Planner, jak sami podkreślają, są otwarci na wszelkie sugestie i uwagi, uważam, że to świetna droga do sukcesu, poprzez polepszanie jakości produktu licząc się jednocześnie z potrzebami klienta. 
Przeprowadzony przezemnie test był oczywiście z wykorzystaniem przykładowych dat ślubu, a nie prawdziwego procesu jego organizacji. Taka recenzja trwałaby na pewno bardzo długo może nawet ponad rok. Ja osobiście na razie nie biorę ślubu, nie jestem zaręczona, wiec po prostu przetestowałam wszystkie funkcje aplikacji i opcje dla fikcyjnych dat, gości i budżetu.
Dostałam również informacje od zespołu Mr.Planner ze m.in. zakładkę dotycząca budżetu czeka kilka zmian i ulepszeń, wiec już niedługo tworzenie kosztorysu będzie jeszcze wygodniejsze :) Mam nadzieje, że moja recenzja uświadomiła Was jak działa i jakie korzyści daje Mr.Planner oraz że moje sugestie wesprą zespół Mr.Planner’a w udoskonalaniu aplikacji. Na pewno skorzystałabym z niej przy organizacji mojego ślubu!





2 komentarze:

  1. Bardzo przydatna aplikacja. Na pewno skorzystam z jej pomocy. Mój ślub już za rok. Kamerzysta z https://www.weddingstudiodrsl.pl/ już zamówiony, sala i kościół również. Z pewnością dzięki aplikacji wszystko będzie zapięte na ostatni guzik.

    OdpowiedzUsuń
  2. We wrześniu mieliśmy mieć ślub niestety w ostatniej chwili zmuszeni byliśmy odłożyć termin na przyszły rok i mam nadzieję, że dojdzie do skutku i sukienka będzie równie dobrze się na mnie prezentowała :)
    Przygotowując swój ślub nie miałam profesjonalnego plannera, zeszyt i długopis w pełni mi wystarczył, ale muszę przyznać że ta aplikacja zapowiada się świetnie. Chętnie ją przetestuję bo jednak czekają mnie powtórne przygotowania do ślubu. Zakup zaproszeń, winietek z datami oraz przede wszystkim upominków dla rodziców, dziadków, świadków jak również rodzeństwa. W tym roku miałam przygotowane słodkie kosze, które i tak wręczyłam najbliższym :D Natomiast w przyszłym roku będziemy z mężem wręczając exploding box https://artyferia.pl/katalog/na-okazje-slub-exploding-box. To wyjątkowe pudełeczko z pewnością dłużej będzie przypominać nasz wyjątkowy dzień niż łakocie.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Bridal blog , Blogger