Zbliża
się Wasz ślub? A może jesteście świeżo po zaręczynach, czasu
macie tak dużo, że aż nie wiecie od czego zacząć? Macie problem
z samoorganizacją, a nie chcecie korzystać z usług Wedding
Plannera? Mam dla Was rozwiązanie! Jakiś czas temu przeglądając
Instagram trafiłam na ciekawy profil – okazało się, że to Mr.Planner – darmowa polska aplikacja internetowa pomagająca w
organizacji ślubu. Została ona stworzona na podstawie
kilkumiesięcznej obserwacji Młodych Par organizujących swoje
śluby. Postanowiłam więc się jej przyjrzeć, przetestować i
zrobić dla Was recenzję z moimi propozycjami zmian. Zapraszam do
czytania!
Naszą
współpracę z aplikacją zaczynami od wprowadzenia daty ślubu –
możecie później w każdej chwili ją zmienić jednak aplikacja nas
ostrzega, że utracimy w takim przypadku wszystkie zapisane zmiany.
Sprawdziłam to i okazuje się, że wykasowane zostaną postępy w
wykonaniu zadań do wykonania przed ślubem. Nie utracicie budżetu,
listy gości, kontaktów czy notatek.
Po
wprowadzeniu daty aplikacja oblicza ile dni pozostało do dnia ślubu,
ile ze 123 proponowanych zadań do wykonania przed ślubem oraz
procentowe wykonanie zadań.
Zasadniczo
mamy 5 zakładek głównych:
Zadania
Goście
Wydatki
Notatki
Kontakty
Opiszę
po kolei mniej więcej jak z każdej z nich korzystać i jakie dają
nam możliwości.
Fot. mrplanner.pl
ZADANIA
Zadania można wyświetlać według 5 kategorii: wykonane,
niewykonane, po terminie, wszystkie oraz własne. Aplikacja zawiera
123 zadania do wykonania przed, w trakcie, a nawet po dniu ślubu.
Jeżeli jednak brakuje czegoś co koniecznie chcielibyście umieścić
na swojej liście zadań do wykonania, możecie dodać je sami i
wyznaczyć jego deadline. Dzięki temu o niczym nie zapomnicie i
poniekąd spersonalizujecie plan zadań pod siebie.
Praktycznie każde z wymienionych przez Mr. Plannera zadań posiada
opis i porady dotyczące danego tematu, niektóre zawierają nawet
również link do pełnych artykułów! Jest to bardzo praktyczne i
ułatwia podejmowanie świadomych decyzji np. co do wyboru między
ślubem konkordowanym, a cywilnym czy porady czym kierować się przy
wyborze fotografa.
Postanowiłam dla próby wprowadzić kilka wariantów dat ślubu, aby
zobaczyć jak zmieniają się zadania do wykonania.
Wybrałam warianty ślubu za około:
-
1 rok
-
2 lata
-
3 miesiące
1 rok do ślubu (20.08.2019)
Dla daty oddalonej o rok lista zadań wyznaczy nam deadliny
poszczególnych zadań np. wybór sali weselnej do 30.07.2017, wybór
rodzaju ceremonii do 31.07.2017. Jak widać aplikacja daje nam do
zrozumienia, że te zadania powinny być już wykonane właściwie
rok temu. Możemy więc wnioskować, że im szybciej się za to
zabierzemy tym lepiej.
2 lata do ślubu (2.07.2020)
Kolejna wyznaczona przeze mnie data to często wspominany bezpieczny
okres 2 lat, uznawany za w sam raz, aby zdążyć spokojnie z
organizacją ślubu. Ponownie aplikacja wyznacza nam terminy
wykonania zadania, w tym przypadku zarezerwowanie sali weselnej ma
swój deadline za dwa miesiące – w takim razie optymalny czas
według aplikacji na rezerwacje sali to mniej więcej dwa lata.
Jeżeli planujecie długie poszukiwania to dwa miesiące mogą nie
wystarczyć. To zależy również od tego ile czasu Wy możecie
poświęcić na szukanie sali i odwiedzanie każdego miejsca przed
podjęciem decyzji. Dwa lata powinny jednak zapewnić Wam w miarę
swobodny wybór daty.
Jeżeli chodzi o inne zadania to np. wybór ceremonii powinien
nastąpić za 2 tygodnie (więc znów optymalny proponowany czas
przez aplikację to dwa lata), a wybór fotografa powinien nastąpić
za ok 1,5 miesiąca.
Na wykresie słupkowym widać, że ponad 100 zadań jest do wykonania
dopiero za ponad rok. Może z tego wywnioskować, że jest kilka
spraw, które wymagają załatwienia ok. 2 lata przed ślubem, ale
najwięcej będzie gdy do ślubu pozostanie ok roku.
3 miesiące do ślubu
Jest to dość ekstremalna data, lecz sami twórcy aplikacji
reklamują ją, że pomoże również w organizacji „last minute”
więc postanowiłam to sprawdzić. Niestety w tym przypadku mamy aż
70 zadań do wykonania już po terminie, a więc ponad połowę co
może utrudnić ich realizację i wpasowanie w nasz wybrany termin.
Jest jednak trochę zadań na liście do wykonania nawet do 3
miesięcy po ślubie dlatego właśnie na wykresie słupkowym pojawią
się zadania do realizacji dopiero za pół roku np. zgłoszenie
zmiany nazwiska, rozliczenia z usługodawcami czy podróż poślubna.
Fot. mrplanner.pl
Myślę, że w przypadku zadań do wykonania istotne jest to, żebyśmy zdali sobie sprawę, że wyznaczone daty to deadliny, a nie moment w którym powinniśmy zacząć o nich myśleć. Jeżeli aplikacja wyznaczy nam datę zadania na 30.07 to znaczy, że tego dnia sprawa ta powinna być, zgodnie z planem, załatwiona. Może przydałyby się w takim razie w aplikacji powiadomienia typu „zacznij poszukiwania sali weselnej” lub „czas wybrać się na przymiarki sukien ślubnych”, aby wiedzieć mniej więcej ile czasu potrzebujemy na dane zadanie i kiedy musi zacząć, a nie tylko znać datę jego proponowanego zakończenia? To taka moja propozycja :)
GOŚCIE
Aplikacja
pozwala Wam również stworzyć listę gości zawierającą wszelkie
szczegóły, takie jak:
ilość
osób dorosłych i dzieci, czy zaproszenie zostało już dostarczone
i jaką drogą, z czyjej strony to gość, czy potwierdził
przybycie, czy ma zapewniony transport i nocleg, czy jest to gość
rezerwowy czy nie, czy jest zaproszony tylko na ślub czy na ślub,
wesele, a może też oczepiny. Opcji jest naprawdę dużo i pozwalają
one dobrze zorganizować listę gości, a także wyświetlać ich
według tych kategorii np. tylko goście, którzy potwierdzili
przybycie lub tych którym dostarczyliście już zaproszenia. Możecie
również pobrać listę gości w wybranym rozszerzeniu (pdf, txt)
oraz wybrać którzy goście się na niej znajdą np. tylko Ci którzy
potwierdzili przybycie lub tylko dorośli. Będzie to przydatne np.
przy tworzeniu papeterii ślubnej.
WYDATKI
Na
samym początku w tej zakładce ustalacie wysokość swojego budżetu.
Zanim jednak go dokonacie pojawi się kilka porad jak się za to
zabrać np. jak podzielić koszty w rodzinie. Wysokoś budżetu
możecie edytować, a także ustalić jego walutę. Jednak każdy
wydatek musi być wpisywany w tej samej walucie co budżet (aplikacja
nie przelicza automatycznie kwot między walutami). Sami dodajecie
kolejne wydatki do listy i możecie wyświetlać je według
kategorii: opłacono, nie opłacono, zaliczki/zadatki oraz wszystkie.
Jeżeli przekroczycie datę płatności pojawi się znaczek
alarmujący
nas o minięciu daty płatności. Nie dostaniecie jednak
powiadomienia gdy budżet zostanie przekroczony. Uważam, że
należałoby dodać ostrzeżenie podczas zbliżania się do granicy
naszego budżetu. Dopiero na głównej stronie ( w zakładce Twój
ślub) zobaczycie informacje ile pieniędzy wydaliście i ile
pieniędzy należy dopłacić do budżetu.
KONTAKTY
Zabierając się za
organizację ślubu trzeba „przekopać” się przez ogromną
liczbę ofert podwykonawców, zbierając ulotki, wizytówki,
zapisując adresy e-mail, numery telefonów i adresy stron
internetowych. Może być to dość uciążliwe i sprzyjać gubieniu
licznych karteczek z informacjami. Dzięki zakładce Kontakty możecie
mieć wszystkie kontakty związane ze ślubem w jednym miejscu –
nie zaśmiecając przy tym swojej listy kontaktów w telefonie. Do tej zakładki mam tylko jedną sugestię - brakuje mi miejsca dedykowanego na adres strony internetowej, i tego aby był on interaktywny, to samo tyczy się numeru telefonu i e-maila. Wygodniej byłoby móc wejść w kontakty i klikając na link odrazu przenieść się na stronę podwykonawcy lub połączyć się z wybranym numerem.
NOTATKI
Ostatnią zakładką dostępną
są notatki, w których możecie pisać co tylko Wam się podoba i
ułatwi organizację ślubu :)
Fot. mrplanner.pl
Podsumowując jestem
zachwycona tą aplikacją! Uwielbiam dobrą organizację i od razu
czułabym się spokojniej móc wszystko zapisywać w jednym miejscu i
w dodatku mieć zawsze pod ręką - wszędzie gdzie mamy dostęp do
internetu. Taki mobilny organizer daje nam większą kontrolę nad
organizacją i pewność, że o niczym nie zapomnimy. Ponadto
zapisywanie zadań do wykonania, nawet tych najmniejszych, daje nam
satysfakcję z ich wykonania i posuwania się do przodu z organizacją
ślubu :)
Mam doświadczalnie w tego
typu listach zadań do wykonania i uwielbiam robić je sama, aby były
dokładnie takie jak potrzebuje. Aplikacja ta daje nam tę możliwość
dzięki opcji dodawania własnych zadań czy notatek.
Mr.Planner oferuje również
grupę Facebook’ową dla użytkowników aplikacji, gdzie
znajdziecie dużo dodatkowych informacji oraz będziecie mieć
kontakt z innymi użytkownikami.
Fot. mrplanner.pl
Podczas tworzenia tej recenzji stwierdziłam, że brakuje mi możliwości ściągnięcia aplikacji na telefon. Dobrym pomysłem byłoby również dodanie powiadomień push, aby alarmowały one nas np. o zbliżającej się dacie spłaty faktury lub „za 2 tygodnie musisz kupić...”.
Aplikacja w formie
internetowej ma również swoje zalety – można mieć do niej
dostęp z każdego urządzenia wyposażonego w internet i nie wymaga
zajmowania miejsca w pamięci np. smartfona ani zgodności z danym
oprogramowaniem. Obstawałabym jednak wciąż przy opcji powiadomień. Skoro jest to aplikacja internetowa można
skorzystać z powiadomień poprzez SMS lub e-mail. W końcu samo
posiadanie aplikacji nie spowoduje, że ślub sam się zorganizuje,
trzeba pamiętać, aby regularnie do niej zaglądać i wpisywać
postępy, dlatego myślę, że powiadomienia by się tu sprawdziły.
Wpadł
mi do głowy jeszcze jeden pomysł: rozbudowanie aplikacji o galerię,
w której możemy zapisywać zdjęcia np. z próbnej fryzury,
przymiarki sukni, inspiracji dotyczących ślubu, aby mieć do nich
dostęp zewsząd
przez nasze konto w aplikacji. Oczywiście istnieją takie strony jak
Pinterest czy Instagram, na których Panny Młode dokumentują swoje
przygotowania lecz dzięki takiej
galerii w aplikacji wszystko
byłoby prywatne i za pośrednictwem jednej aplikacji a nie kilku.
Twórcy Mr.Planner, jak sami
podkreślają, są otwarci na wszelkie sugestie i uwagi, uważam, że
to świetna droga do sukcesu, poprzez polepszanie jakości produktu
licząc się jednocześnie z potrzebami klienta.
Przeprowadzony przezemnie test był oczywiście
z wykorzystaniem przykładowych dat ślubu, a nie prawdziwego procesu
jego
organizacji.
Taka recenzja trwałaby na pewno bardzo długo może nawet ponad rok.
Ja osobiście na razie nie biorę ślubu, nie jestem zaręczona, wiec
po prostu przetestowałam
wszystkie funkcje aplikacji i opcje dla fikcyjnych dat, gości i
budżetu.
Dostałam
również informacje od zespołu Mr.Planner ze m.in. zakładkę
dotycząca budżetu czeka kilka zmian i ulepszeń,
wiec już niedługo tworzenie kosztorysu będzie jeszcze wygodniejsze
:) Mam nadzieje, że moja recenzja
uświadomiła Was jak działa i jakie korzyści daje Mr.Planner oraz
że moje sugestie wesprą zespół Mr.Planner’a w udoskonalaniu
aplikacji. Na pewno skorzystałabym z niej przy organizacji mojego
ślubu!
Bardzo przydatna aplikacja. Na pewno skorzystam z jej pomocy. Mój ślub już za rok. Kamerzysta z https://www.weddingstudiodrsl.pl/ już zamówiony, sala i kościół również. Z pewnością dzięki aplikacji wszystko będzie zapięte na ostatni guzik.
OdpowiedzUsuńWe wrześniu mieliśmy mieć ślub niestety w ostatniej chwili zmuszeni byliśmy odłożyć termin na przyszły rok i mam nadzieję, że dojdzie do skutku i sukienka będzie równie dobrze się na mnie prezentowała :)
OdpowiedzUsuńPrzygotowując swój ślub nie miałam profesjonalnego plannera, zeszyt i długopis w pełni mi wystarczył, ale muszę przyznać że ta aplikacja zapowiada się świetnie. Chętnie ją przetestuję bo jednak czekają mnie powtórne przygotowania do ślubu. Zakup zaproszeń, winietek z datami oraz przede wszystkim upominków dla rodziców, dziadków, świadków jak również rodzeństwa. W tym roku miałam przygotowane słodkie kosze, które i tak wręczyłam najbliższym :D Natomiast w przyszłym roku będziemy z mężem wręczając exploding box https://artyferia.pl/katalog/na-okazje-slub-exploding-box. To wyjątkowe pudełeczko z pewnością dłużej będzie przypominać nasz wyjątkowy dzień niż łakocie.