Wesele: Praktyczne udogodnienia dla gości

Wesele to nie tylko Wy – to także Wasi goście. Trafiłam w internecie na pewne przysłowie: „Ani bądź zbyt gościnny, ani zbyt oszczędny”. Jeśli chodzi o wesele to z oszczędnościami raczej nie chodzi ono w parze. Dzisiaj jednak chciałabym skupić się na gościach. Ślub to bez wątpienia Wasz Dzień, lecz nie bez powodu zapraszamy naszych najbliższych – to z nimi chcemy przeżyć te chwile. Pomyślałam więc, że oni również są istotną częścią tego dnia i należałoby o nich zadbać! Przygotowałam więc dla Was propozycje udogodnień dla gości. Zdaje sobie sprawę, że wymienione przeze mnie pomysły nie są elementami niezbędnymi i mogą wygenerować dodatkowe koszty, ale jeśli Wasz budżet nie jest aż tak ograniczony może skorzystacie chociaż z jednej, czy kilku z nich. Na pewno umilą one gościom czas, a może nawet poratują ich w potrzebie.
Toast za Parę Młodą szampanem.

1. „Nie musisz tańczyć boso”

Jak wiadomo na weselu zazwyczaj są całonocne tańce. Nie każdy, a raczej mało kto z żeńskiej części gości ma na tyle wygodne buty by pozwoliły one na szaleństwo do rana bez bólu stóp. Buty na obcasie mogą być uciążliwe, zwłaszcza jeżeli wesele odbywa się na łonie natury i nie mamy do dyspozycji prawdziwego parkietu do tańca. Wielu gości późną porą rezygnuje z butów i dalej bawi się na boso. Możecie jednak zadbać o zmęczone stopy gości i przygotować koszyk tanich japonek, którymi każdy, a przynajmniej część gości będzie mogła się „poczęstować”.

Skoro przygotujecie klapki/japonki na zmianę warto pomyśleć o półce na buty gości, aby się nie pogubiły.

Japonki i klapki dla gości na weselu. Nie musisz tańczyć boso.

2.”To have and to hold in case You get cold”

Coraz bardziej rośnie popularność ślubów i wesel plenerowych. Klimat w Polsce nie jest najgorszy, lecz nie są to tropiki, więc nawet letni wieczór może być chłodny. Polecam Wam zaopatrzyć się w koszyk z kocykami dla gości, którymi będą mogli się okryć gdy zrobi im się zimno. Możecie dodać jakiś zabawny tekst zachęcający gości do sięgnięcia po kocyk. Mi bardzo spodobał się ten zwarty w tytule tego podpunktu – jest to parafraza przysięgi małżeńskiej z języka angielskiego :) Jeżeli wolicie wersję polską możecie wymyślić coś podobnego sami np. „Nie marznij! Przytul mnie” ;„Nie chcemy abyście zmarzli. Poczęstujcie się kocykiem -Para Młoda”. Nie musicie ich kupować. Pożyczcie kocyki od rodziny czy znajomych. Możecie też zapytać w miejscu gdzie odbywa się Wasze wesele. Teraz wiele resturacji jest zaoptrzone w takie kocyki dla gości :)

Koszyk z kocykami dla gości weselnych, aby nie zmarzli podczas ślubu i wesela w plenerze.
To kocyki odemnie z domu, koszyk z łazienki oraz tabliczka, którą dostałam na urodziny od znajomych :)

3.Nakładki na obcasy

Pozostając w temacie butów i pleneru - podejrzewam, że każda z Was wie jak trudne i niewygodne jest chodzenie w szpilach na trawie, że nie wspomnę już o piasku. Jest na to rozwiązanie! Specjalne nakładki na obcasy. Możecie zakupić woreczek takich nakładek i postawić w koszyczku, żeby zmniejszyć dyskomfort gości i ryzyko skręconych kostek. Może oczywiście po prostu uprzedzić gości o warunkach jakie będą panowały na miejscu, lecz spodziewam się, że spora część i tak ze szpilek nie zrezygnuje ;) Na Aliexpress ok. 2-3zł za parę.
Plastikowe nakładki na obcasy ułatwiające chodzenie po np. trawie.

4. Mapka


Zajazdy, folwarki czy różne restauracje często znajdują się poza miastem. Warto więc do zaproszeń dołączyć mapkę z tym jak dojechać z kościoła/urzędu na miejsce wesela. Poniżej możecie zobaczyć przykładowe mapki od Broda Zaprasza.

Mapka dojazdu z miejsca ślubu na miejsce wesela. Papeteria ślubna - Broda Zaprasza.


Kontynuując temat papeterii ślubnej jako dodatki możecie zamówić również:

5. Plan dnia


Zwłaszcza jeżeli na Waszym weselu będzie się dużo działo – warto rozmieścić na stołach plan dnia. Goście dzięki temu będą wiedzieli, że np. fotobudka jest do godziny 22:30 i muszą wyrobić się ze zrobieniem zdjęć, a o 21:00 będzie pokaz fajerwerek - dzięki czemu nie zasiądą wtedy z dokładką do stołu lub nie wybiorą się na przypudrowanie noska do łazienki. Wystarczy jeden plan na mniejsze stoły lub kilka jeśli zdecydowaliście się na większe. Na zdjęciu Plan wesela od http://paperplant.pl/

Plan dnia, plan wesela. Papeteria ślubna od paperplant.
zdjęcie: http://unframe.pl/

6. Menu


Osobiście postawiłabym raczej na np. mapkę niż menu, ale muszę przyznać, że elegancko prezentuje się stół gdy każdy z gości ma na talerzu menu, w dodatku spójne z całą papeterią ślubną.
Polecam dołączyć menu jeśli wiecie, że będzie kilka wariantów dań do wyboru podawanych każdemu z osobna, a nie na dużych wspólnych półmiskach. Możecie również ułatwić pracę kelnerom przygotowując menu, na którym goście zaznaczą wybraną przez siebie opcję. Wypełnione menu następnie zbiorą kelnerzy. Moim zdaniem to bardzo praktyczne rozwiązanie - na weselu dużo się dzieje i zazwyczaj jest sporo gości - nie będzie trzeba czekać aż podejdzie do nas kelner i będzie można pójść cieszyć się innymi atrakcjami i towarzystwem.

Menu na wesele. Papeteria ślubna - Broda Zaprasza.
Przykładowe Menu od Broda Zaprasza.

7. Plan Stołów


Ma on swoich zwolenników i przeciwników. Ja zdecydowanie należę do tych pierwszych. Zwłaszcza jeśli zaprosiliśmy spora liczbę gości jest to dobry sposób, aby uniknąć zamieszania - ułatwi to też prace obsłudze sali. Jeśli pozostawimy wybór stołu gościom może zdążyć się, że niektórzy zostaną oddzieleni od swojej rodziny czy znajomych, będą próbowali przestawiać krzesła i przesiadać się co generuje ogromny chaos. Plan stołów jest przydatny zwłaszcza przy małych stołach - czyli gdy jest ich więcej, rozłożonych po całej sali. Na zdjęciu poniżej Plan Stołów od paperplant.pl


Plan stołów na wesele. Papeteria ślubna - paperplant.
zdjęcie: unframe.pl

8. Winietki


Rozwijając temat usadzenie gości dobrym rozwiązaniem są również winietki wyznaczające dokładnie miejsce dla każdego gościa. Unikniemy przesiadania się, bo ktoś chce siedzieć obok swojego kuzyna i nie ma nagle miejsca dla jego żony, która akurat była w łazience i biedna wyładowała obok teściowej ;) Zakładając, że znacie swoich gości i relacje między nimi - będziecie wiedzieć kto chciałby z kim siedzieć. Możecie poradzić się też innych członków rodziny lub samych gości :)

Papeteria ślubna na wesele: winietki, menu, pudełeczka na prezent od paperplant.

Papeteria na zdjęciu: paperplant.pl

9.”Jestem na parkiecie. Zaraz wracam”


Kolejnym fajnym gadżetem papierniczym są nakładki na drinki sugerujące czyj to kubek lub żeby nie sprząta go bo ktoś będzie z niego jeszcze pił. Kolejny element do popisu na zabawny tekst :) Możecie również dostosować szklanki do każdego gościa np. zaopatrzyć je w naklejki na których będzie imię każdego gościa lub takie na których sami będą mogli się podpisać :)
    Podkładka / nakładka na kieliszek sugerująca, czyj to drink i aby go nie sprzątać.

10. Drogowskazy


Tak jak wspominałam nie zawsze dojazd jest prosty i oczywisty. Możecie więc zamówić drogowskazy drewniane kierujące gości na Wasze wesele. Jak również jeżeli odbywa się ono na dużej przestrzeni i atrakcje są rozstawione po całym terenie możecie zadbać o drogowskaz kierujący gości co gdzie jest. Polecam Wam te od firmy WoodWedd.

Drogowskazy drewniane (słodki stół, parkiet, chillout) na wesele od Wood Wedd.

11. #wesele


Fotobudka i fotograf nam nie wystarcza - każdy chce sam zrobić zdjęcia swoim telefonem, a może selfie z Parą Młoda ? Takie zdjęcia tez są fajna pamiątka dla Młodej Pary ponieważ na zdjęcia od fotografa czeka się często nawet pół roku i więcej :( Pamiętajcie podesłać jakieś ciekawe kadry Młodym ! A może jeśli sami niedługo będziecie Młoda Para - wymyślcie hasztag specjalnie na wasze wesele, aby z łatwością odnaleźć zdjęcia waszych znajomych z wesele na social mediach :) Umieśćcie go w widocznym miejscu i poproście o oznaczenie :) W końcu do tego one służą! Może również goście odnajdą siebie na zdjęciach !

hasztag weselny do oznaczania zdjęć z wesela przez gości.

12. Podładuj się


Kontynuując temat smartfonów miłym gestem będzie przygotowanie miejsca do ładowania telefonów ! Mały stolik, 2-3 ładowarki i wolne kontakty + napis zwracający uwagę, że można podładować telefon :)

13. Ice bucket


Nie, nie chodzi mi o ten kiedyś popularny challenge ;) Jak każdy wie skoro wesele to i alkohol (w większości przypadków), a kto lubi pić ciepła wódkę ? Nikt. No chyba ze sake♥️ lub miód pitny :) Poproście obsługę sali, żeby przygotowali na każdy stół wiadro z lodem do chłodzenia napojów :)

Wesele na świeżym powietrzu ma swoje dobre i złe strony - z tych złych: oparzenia słoneczne i komary :/

14. Nie daj się spalić!


Jeżeli spodziewacie się słonecznego dnia i długiego przyjęcia na słońcu - zaopatrzcie gości w krem z filtrem UV. Nie każdy o tym myśli, a nawet parę godzin może przysporzyć nam bolesnych oparzeń.

15. Nie daj się pogryźć!


To samo tyczy się ugryzień komarów. Zawłaszcza jeśli w pobliżu jest jezioro, zbiornik wodny, czyli to co komary lubią najbardziej :) Kupić spray na komary, może specjalne ogrodowe świece i maść na ugryzienia - jeśli będzie już za późno na profilaktykę ;)

16. Koszyk ratunkowy


Nie tylko Panna Młoda chce tego dnia wyglądać pięknie, mamy to do siebie, że lubimy się wystroić na takie okazje. Sama wiem jak na ostatnim weselu „cierpiałam” na brak grzebienia i chusteczek do demakijażu. Duża torebka nie jest elegancka i miłe widziana na takiej okazji, więc jest to chyba jeden z niewielu dni gdy kobieta nie ma przysłowiowej torebki bez dna ze wszystkim co może być potrzebne. Odkąd odkryłam ten pomysł jestem jego wielka fanka. Przygotujcie koszyk do łazienki z najpotrzebniejszymi rzeczami, które poratują Waszych gości. Czy to rozpadającą się fryzurę, rozmazany makijaż od wzruszeń, podarte rajstopy czy ból głowy. Wymienię poniżej elementy, które myślę, że mogłyby przydać się tego dnia i które widziałam w takich koszykowych propozycjach w internecie:
  • rajstopy przezroczyste i czarne cienkie
  • chusteczki do demakijażu
  • chusteczki higieniczne
  • mini zestaw do szycia (igła kilka nitek)
  • podpaski/tampon
  • plasterki
  • grzebień
  • guma do żucia
  • mini zestaw do szybkiego makijażu
  • lek na zgagę
  • lek przeciwbólowy
  • chusteczki matujące
  • mokre chusteczki
  • zapalniczka
  • nitka do zębów
  • dezodorant
  • chusteczki do higieny intymnej
  • roller do czyszczenia ubrań
  • gumki do włosów
  • krem do rąk
  • mini lakier do włosów
  • klej szybkowiążący
  • maść na komary
  • spray/maść na oparzenia
  • pilnik
  • nożyczki
  • agrafki
  • przezroczysty lakier do paznokci (klejenie rajstop)
  • zapałki
    Taki koszyk wypełniony różnymi etykietami może wyglądać jak bałagan więc dla perfekcjonistów proponuje kastomizowane naklejki z motywem z Waszej papeterii ślubnej. Poniżej przykłady naklejek od Broda Zaprasza[link]

    Personalizowane naklejki na różne upominki i dodatki na wesele od Broda Zaprasza. Koszyk ratunkowy na wesele.

17. Zestaw na Kaca


Kolejnym dodatkiem, a raczej ratunkiem może być Zestaw na Kaca. Jeśli zapraszanie gości na noc, miłym gestem jest przygotowania zestawów, które pomogą im poradzić sobie z porannymi problemami ;) Poniżej propozycje elementów takiego zestawu:
  • butelka wody
  • leki przeciw bólowe
  • Pasta do zębów
  • Szczotka do zębów
  • Plastry
  • Płyn do płukania ust


18. Zwyczaj zza oceanu


Na sam koniec – może jest to bardziej miły gest niż udogodnienie, ale chciałabym Wam przedstawić pewien amerykański zwyczaj, czyli wysyłanie listownych podziękowań gościom. Ostatnio popularne stały się upominki dla gości (o których na pewno pojawi się osobny post w przyszłości), chodzi mi jednak o takie kartki, które ręcznie się wypisuje i wysyła po ślubie, jest to takie bardziej osobiste podziękowanie, nie tylko za przybycie, ale też za prezenty jakie dostaliście od danej osoby. (Podejrzewam, że na pewno możecie zamówić je w tym samym stylu co reszta waszej papeterii ślubnej.) Warto, żeby ich treść była „spersonalizowana” - skierowana do konkretnych osób np. zawierające Wasze wspólne wspomnienie z wesela - „Nigdy nie zapomnę jak super nam się tańczyło i jak pomagałaś mi zaszywać suknię w toalecie. Dziękuję, że tam byłaś – sama nie dałabym sobie rady ^^” lub podziękowanie za konkretny prezent „Dziękujemy za wspaniały prezent – na pewno bardzo nam się przyda w nowym mieszkaniu”, „Dziękujemy za przybycie oraz za wsparcie w realizacji naszego marzenia - nowego mieszkania/podróży poślubnej”. Jest to na pewno praco- i czasochłonne, ale pomyślcie sami czy nie byłoby Wam miło dostać taką kartkę ? :)

Na dzisiaj to już wszystko. Pamiętajcie o swoich gościach podczas organizacji ślubu i wesela :) To także dzięki nim ten dzień będzie wyjątkowy.

7 komentarzy:

  1. bardzo ciekawe pomysły i faktycznie przydatne :) super!

    OdpowiedzUsuń
  2. Moim zdaniem nie bez znaczenia jest, gdzie zdecydujemy się zorganizować wspomniane przyjęcie. Mi, wybór odpowiedniej sali zajął naprawdę dużą ilość czasu. Koniec końców wybrałam https://naskrajnej.pl/menu-sezonowe - lokal zlokalizowany w Ząbkach, nieopodal Warszawy (miał najkorzystniejszą ofertę).

    OdpowiedzUsuń
  3. U nas sprawdziło się to miejsce - dom weselny stara garbarnia. Wspomnienia zostaną z nami do końca naszych wspólnych dni!

    Trzeba organizować tak, aby i goście byli zadowoleni :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pamiętajmy także o odpowiednim wyborze alkoholu na nasze przyjęcie weselne. Warto chociażby wiedzieć ile szampana na wesele: https://winayo.pl/pl/i/Wesela/13 . Taka wiedza z pewnością się Wam przyda.

    OdpowiedzUsuń
  5. Przygotuj się na niezapomnianą noc pełną tańca i zabawy! Sukienka na wesele to połączenie elegancji, wygody i stylu, które sprawi, że będziesz czuć się wyjątkowo przez całą noc. Zrób krok w kierunku niezapomnianych chwil i wybierz Lou na najważniejszy dzień w swoim życiu!

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetny artykuł! Bardzo przydatne porady, szczególnie te dotyczące miejsc siedzących i prezentów dla gości. Zgadzam się, że odpowiedni plan usadzenia to klucz do komfortu i dobrej zabawy. Te małe upominki dla gości to uroczy gest, który na pewno sprawi, że poczują się wyjątkowo. Super, że wspomniałaś o wygodnych butach - trampki czy baleriny to świetna opcja dla tych, którzy chcą przetańczyć całą noc bez bólu stóp. Dzięki za te wszystkie praktyczne wskazówki! Na pewno wykorzystam je podczas planowania mojego wesela. 💕

    Warto też sprawdzić Moja Strona: barman automatyczny

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Bridal blog , Blogger