Wesele
to nie tylko Wy – to także Wasi goście. Trafiłam w internecie na
pewne przysłowie: „Ani bądź zbyt gościnny, ani zbyt oszczędny”.
Jeśli chodzi o wesele to z oszczędnościami raczej nie chodzi ono w
parze. Dzisiaj jednak chciałabym skupić się na gościach. Ślub to
bez wątpienia Wasz Dzień, lecz nie bez powodu zapraszamy naszych
najbliższych – to z nimi chcemy przeżyć te chwile. Pomyślałam
więc, że oni również są istotną częścią tego dnia i
należałoby o nich zadbać! Przygotowałam więc dla Was propozycje
udogodnień dla gości. Zdaje sobie sprawę, że wymienione przeze
mnie pomysły nie są elementami niezbędnymi i mogą wygenerować
dodatkowe koszty, ale jeśli Wasz budżet nie jest aż tak
ograniczony może skorzystacie chociaż z jednej, czy kilku z nich.
Na pewno umilą one gościom czas, a może nawet poratują ich w
potrzebie.
1. „Nie musisz tańczyć boso”
Jak
wiadomo na weselu zazwyczaj są całonocne tańce. Nie każdy, a
raczej mało kto z żeńskiej części gości ma na tyle wygodne buty
by pozwoliły one na szaleństwo do rana bez bólu stóp. Buty na
obcasie mogą być uciążliwe, zwłaszcza jeżeli wesele odbywa się
na łonie natury i nie mamy do dyspozycji prawdziwego parkietu do
tańca. Wielu gości późną porą rezygnuje z butów i dalej bawi
się na boso. Możecie jednak zadbać o zmęczone stopy gości i
przygotować koszyk tanich japonek, którymi każdy, a przynajmniej
część gości będzie mogła się „poczęstować”.
Skoro
przygotujecie klapki/japonki na zmianę warto pomyśleć o półce
na buty gości, aby się nie pogubiły.
2.”To have and to hold in case You get cold”
Coraz
bardziej rośnie popularność ślubów i wesel plenerowych. Klimat w
Polsce nie jest najgorszy, lecz nie są to tropiki, więc nawet letni
wieczór może być chłodny. Polecam Wam zaopatrzyć się w koszyk z
kocykami dla gości, którymi będą mogli się okryć gdy zrobi im
się zimno. Możecie dodać jakiś zabawny tekst zachęcający gości
do sięgnięcia po kocyk. Mi bardzo spodobał się ten zwarty w
tytule tego podpunktu – jest to parafraza przysięgi małżeńskiej
z języka angielskiego :) Jeżeli wolicie wersję polską możecie
wymyślić coś podobnego sami np. „Nie marznij! Przytul mnie”
;„Nie chcemy abyście zmarzli. Poczęstujcie się kocykiem -Para
Młoda”. Nie musicie ich kupować. Pożyczcie kocyki od rodziny czy znajomych. Możecie też zapytać w miejscu gdzie odbywa się Wasze wesele. Teraz wiele resturacji jest zaoptrzone w takie kocyki dla gości :)
To kocyki odemnie z domu, koszyk z łazienki oraz tabliczka, którą dostałam na urodziny od znajomych :)
3.Nakładki na obcasy
Pozostając
w temacie butów i pleneru - podejrzewam, że każda z Was wie jak
trudne i niewygodne jest chodzenie w szpilach na trawie, że nie
wspomnę już o piasku. Jest na to rozwiązanie! Specjalne nakładki
na obcasy. Możecie zakupić woreczek takich nakładek i postawić w
koszyczku, żeby zmniejszyć dyskomfort gości i ryzyko skręconych
kostek. Może oczywiście po prostu uprzedzić gości o warunkach
jakie będą panowały na miejscu, lecz spodziewam się, że spora
część i tak ze szpilek nie zrezygnuje ;) Na Aliexpress ok. 2-3zł za parę.
4. Mapka
Zajazdy,
folwarki czy różne restauracje często znajdują się poza miastem.
Warto więc do zaproszeń dołączyć mapkę z tym jak dojechać z
kościoła/urzędu na miejsce wesela. Poniżej możecie zobaczyć
przykładowe mapki od Broda Zaprasza.
Kontynuując
temat papeterii ślubnej jako dodatki możecie zamówić również:
5. Plan dnia
Zwłaszcza
jeżeli na Waszym weselu będzie się dużo działo – warto
rozmieścić na stołach plan dnia. Goście dzięki temu będą
wiedzieli, że np. fotobudka jest do godziny 22:30 i muszą wyrobić
się ze zrobieniem zdjęć, a o 21:00 będzie pokaz fajerwerek -
dzięki czemu nie zasiądą wtedy z dokładką do stołu lub nie
wybiorą się na przypudrowanie noska do łazienki. Wystarczy jeden
plan na mniejsze stoły lub kilka jeśli zdecydowaliście się na
większe. Na zdjęciu Plan wesela od http://paperplant.pl/
zdjęcie: http://unframe.pl/
zdjęcie: http://unframe.pl/
6. Menu
Osobiście
postawiłabym raczej na np. mapkę niż menu, ale muszę przyznać,
że elegancko prezentuje się stół gdy każdy z gości ma na
talerzu menu, w dodatku spójne z całą papeterią ślubną.
Polecam
dołączyć menu jeśli wiecie, że będzie kilka wariantów dań do
wyboru podawanych każdemu z osobna, a nie na dużych wspólnych
półmiskach. Możecie również ułatwić pracę kelnerom
przygotowując menu, na którym goście zaznaczą wybraną przez
siebie opcję. Wypełnione menu następnie zbiorą kelnerzy. Moim
zdaniem to bardzo praktyczne rozwiązanie - na
weselu dużo się dzieje i zazwyczaj jest sporo gości - nie będzie
trzeba czekać
aż
podejdzie do nas kelner i będzie
można pójść
cieszyć się innymi atrakcjami i
towarzystwem.
Przykładowe Menu od Broda Zaprasza.
7. Plan Stołów
Ma
on swoich zwolenników i przeciwników. Ja zdecydowanie należę do
tych pierwszych. Zwłaszcza jeśli zaprosiliśmy spora liczbę gości
jest to dobry sposób, aby uniknąć zamieszania - ułatwi to też
prace obsłudze sali. Jeśli pozostawimy wybór stołu gościom może
zdążyć się, że niektórzy zostaną oddzieleni od swojej rodziny
czy znajomych, będą próbowali przestawiać krzesła i przesiadać
się co generuje ogromny chaos. Plan stołów jest przydatny
zwłaszcza przy małych stołach - czyli gdy jest ich więcej,
rozłożonych po całej sali. Na zdjęciu poniżej Plan Stołów od paperplant.pl
zdjęcie: unframe.pl
zdjęcie: unframe.pl
8. Winietki
Rozwijając
temat usadzenie gości dobrym rozwiązaniem są również winietki
wyznaczające dokładnie miejsce dla każdego gościa. Unikniemy
przesiadania się, bo ktoś chce siedzieć obok swojego kuzyna i nie
ma nagle miejsca dla jego żony, która akurat była w łazience i
biedna wyładowała obok teściowej ;) Zakładając, że znacie
swoich gości i relacje między nimi - będziecie wiedzieć kto
chciałby z kim siedzieć. Możecie poradzić się też innych
członków rodziny lub samych gości :)
Papeteria na zdjęciu: paperplant.pl
9.”Jestem
na parkiecie. Zaraz wracam”
Kolejnym
fajnym gadżetem papierniczym są nakładki na drinki sugerujące
czyj to kubek lub żeby nie sprząta go bo ktoś będzie z niego
jeszcze pił. Kolejny element do popisu na zabawny tekst :) Możecie
również dostosować szklanki do każdego gościa np. zaopatrzyć je
w naklejki na których będzie imię każdego gościa lub takie na
których sami będą mogli się podpisać :)
10. Drogowskazy
Tak
jak wspominałam nie zawsze dojazd jest prosty i oczywisty. Możecie
więc zamówić drogowskazy drewniane kierujące gości na Wasze
wesele. Jak również jeżeli odbywa się ono na dużej przestrzeni i
atrakcje są rozstawione po całym terenie możecie zadbać o
drogowskaz kierujący gości co gdzie jest. Polecam Wam te od firmy WoodWedd.
11. #wesele
Fotobudka
i fotograf nam nie wystarcza - każdy chce sam zrobić zdjęcia swoim
telefonem, a może selfie z Parą Młoda ? Takie zdjęcia tez są
fajna pamiątka dla Młodej Pary ponieważ na zdjęcia od fotografa
czeka się często nawet pół roku i więcej :( Pamiętajcie
podesłać jakieś ciekawe kadry Młodym ! A może jeśli sami
niedługo będziecie Młoda Para - wymyślcie hasztag specjalnie na
wasze wesele, aby z łatwością odnaleźć zdjęcia waszych
znajomych z wesele na social mediach :) Umieśćcie go w widocznym
miejscu i poproście o oznaczenie :) W końcu do tego one służą!
Może również goście odnajdą siebie na zdjęciach !
12. Podładuj się
Kontynuując
temat smartfonów miłym gestem będzie przygotowanie miejsca do
ładowania telefonów ! Mały stolik, 2-3 ładowarki i wolne kontakty
+ napis zwracający uwagę, że można podładować telefon :)
13. Ice bucket
Nie,
nie chodzi mi o ten kiedyś popularny challenge ;) Jak każdy wie
skoro wesele to i alkohol (w większości przypadków), a kto lubi
pić ciepła wódkę ? Nikt. No chyba ze sake♥️ lub miód pitny
:) Poproście obsługę sali, żeby przygotowali na każdy stół
wiadro z lodem do chłodzenia napojów :)
Wesele
na świeżym powietrzu ma swoje dobre i złe strony - z tych złych:
oparzenia słoneczne i komary :/
14. Nie daj się spalić!
Jeżeli
spodziewacie się słonecznego dnia i długiego przyjęcia na słońcu
- zaopatrzcie gości w krem z filtrem UV. Nie każdy o tym myśli, a
nawet parę godzin może przysporzyć nam bolesnych oparzeń.
15. Nie daj się pogryźć!
To
samo tyczy się ugryzień komarów. Zawłaszcza jeśli w pobliżu
jest jezioro, zbiornik wodny, czyli to co komary lubią najbardziej
:) Kupić spray na komary, może specjalne ogrodowe świece i maść
na ugryzienia - jeśli będzie już za późno na profilaktykę ;)
16. Koszyk ratunkowy
Nie
tylko Panna Młoda chce tego dnia wyglądać pięknie, mamy to do
siebie, że lubimy się wystroić na takie okazje. Sama wiem jak na
ostatnim weselu „cierpiałam” na brak grzebienia i chusteczek do
demakijażu. Duża torebka nie jest elegancka i miłe widziana na
takiej okazji, więc jest to chyba jeden z niewielu dni gdy kobieta
nie ma przysłowiowej torebki bez dna ze wszystkim co może być
potrzebne. Odkąd odkryłam ten pomysł jestem jego wielka fanka.
Przygotujcie koszyk do łazienki z najpotrzebniejszymi rzeczami,
które poratują Waszych gości. Czy to rozpadającą się fryzurę,
rozmazany makijaż od wzruszeń, podarte rajstopy czy ból głowy.
Wymienię poniżej elementy, które myślę, że mogłyby przydać
się tego dnia i które widziałam w takich koszykowych propozycjach
w internecie:
-
rajstopy przezroczyste i czarne cienkie
-
chusteczki do demakijażu
-
chusteczki higieniczne
-
mini zestaw do szycia (igła kilka nitek)
-
podpaski/tampon
-
plasterki
-
grzebień
-
guma do żucia
-
mini zestaw do szybkiego makijażu
-
lek na zgagę
-
lek przeciwbólowy
-
chusteczki matujące
-
mokre chusteczki
-
zapalniczka
-
nitka do zębów
-
dezodorant
-
chusteczki do higieny intymnej
-
roller do czyszczenia ubrań
-
gumki do włosów
-
krem do rąk
-
mini lakier do włosów
-
klej szybkowiążący
-
maść na komary
-
spray/maść na oparzenia
-
pilnik
-
nożyczki
-
agrafki
-
przezroczysty lakier do paznokci (klejenie rajstop)
-
zapałki
Taki
koszyk wypełniony różnymi etykietami może wyglądać jak bałagan
więc dla perfekcjonistów proponuje kastomizowane naklejki z motywem
z Waszej papeterii ślubnej. Poniżej przykłady naklejek od Broda Zaprasza[link].
17. Zestaw na Kaca
Kolejnym
dodatkiem, a raczej ratunkiem może być Zestaw na Kaca. Jeśli
zapraszanie gości na noc, miłym gestem jest przygotowania zestawów,
które pomogą im poradzić sobie z porannymi problemami ;) Poniżej
propozycje elementów takiego zestawu:
-
butelka wody
-
leki przeciw bólowe
-
Pasta do zębów
-
Szczotka do zębów
-
Plastry
-
Płyn do płukania ust
18.
Zwyczaj zza oceanu
18. Zwyczaj zza oceanu
Na
sam koniec – może jest to bardziej miły gest niż udogodnienie,
ale chciałabym Wam przedstawić pewien amerykański zwyczaj, czyli
wysyłanie listownych podziękowań gościom. Ostatnio popularne
stały się upominki dla gości (o których na pewno pojawi się
osobny post w przyszłości), chodzi mi jednak o takie kartki, które
ręcznie się wypisuje i wysyła po ślubie, jest to takie bardziej
osobiste podziękowanie, nie tylko za przybycie, ale też za prezenty
jakie dostaliście od danej osoby. (Podejrzewam, że na pewno możecie
zamówić je w tym samym stylu co reszta waszej papeterii ślubnej.)
Warto, żeby ich treść była „spersonalizowana” - skierowana do
konkretnych osób np. zawierające Wasze wspólne wspomnienie z
wesela - „Nigdy nie zapomnę jak super nam się tańczyło i jak
pomagałaś mi zaszywać suknię w toalecie. Dziękuję, że tam
byłaś – sama nie dałabym sobie rady ^^” lub podziękowanie za
konkretny prezent „Dziękujemy za wspaniały prezent – na pewno
bardzo nam się przyda w nowym mieszkaniu”, „Dziękujemy za
przybycie oraz za wsparcie w realizacji naszego marzenia - nowego
mieszkania/podróży poślubnej”. Jest to na pewno praco- i
czasochłonne, ale pomyślcie sami czy nie byłoby Wam miło dostać
taką kartkę ? :)
Na
dzisiaj to już wszystko. Pamiętajcie o swoich gościach podczas
organizacji ślubu i wesela :) To także dzięki nim ten dzień
będzie wyjątkowy.
bardzo ciekawe pomysły i faktycznie przydatne :) super!
OdpowiedzUsuńDzięki ;*
UsuńMoim zdaniem nie bez znaczenia jest, gdzie zdecydujemy się zorganizować wspomniane przyjęcie. Mi, wybór odpowiedniej sali zajął naprawdę dużą ilość czasu. Koniec końców wybrałam https://naskrajnej.pl/menu-sezonowe - lokal zlokalizowany w Ząbkach, nieopodal Warszawy (miał najkorzystniejszą ofertę).
OdpowiedzUsuńU nas sprawdziło się to miejsce - dom weselny stara garbarnia. Wspomnienia zostaną z nami do końca naszych wspólnych dni!
OdpowiedzUsuńTrzeba organizować tak, aby i goście byli zadowoleni :)
Pamiętajmy także o odpowiednim wyborze alkoholu na nasze przyjęcie weselne. Warto chociażby wiedzieć ile szampana na wesele: https://winayo.pl/pl/i/Wesela/13 . Taka wiedza z pewnością się Wam przyda.
OdpowiedzUsuńPrzygotuj się na niezapomnianą noc pełną tańca i zabawy! Sukienka na wesele to połączenie elegancji, wygody i stylu, które sprawi, że będziesz czuć się wyjątkowo przez całą noc. Zrób krok w kierunku niezapomnianych chwil i wybierz Lou na najważniejszy dzień w swoim życiu!
OdpowiedzUsuńŚwietny artykuł! Bardzo przydatne porady, szczególnie te dotyczące miejsc siedzących i prezentów dla gości. Zgadzam się, że odpowiedni plan usadzenia to klucz do komfortu i dobrej zabawy. Te małe upominki dla gości to uroczy gest, który na pewno sprawi, że poczują się wyjątkowo. Super, że wspomniałaś o wygodnych butach - trampki czy baleriny to świetna opcja dla tych, którzy chcą przetańczyć całą noc bez bólu stóp. Dzięki za te wszystkie praktyczne wskazówki! Na pewno wykorzystam je podczas planowania mojego wesela. 💕
OdpowiedzUsuńWarto też sprawdzić Moja Strona: barman automatyczny